.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت خطرناك‌ترين تقاطع در فريدونكنار

تقاطع انتهاي خيابان ولي عصر فريدونكنار كه در ميانه كمربندي شهرستان و ابتداي محور اين شهر ساحلي به آمل است به شكلي عجيب و غريب به بهره‌برداري رسيده است.

تقاطع پنج مسيره در منتهي‌اليه خيابان ولي عصر (عج) شهرستان فريدونكنار مرز و اصل كمربندي جنوبي شهرستان به يكديگر است و از طرفي ابتداي محور پرتردد فريدونكنار و آمل به نام درويش خيل است.

كمربندي شهرستان فريدونكنار در دو نقطه حياتي بريده مي‌شود كه يكي همين تقاطع خيابان ولي عصر و ديگري محور روستاي ميزان درنا به روستاهاي پررفت و آمد، شاليزاري و پرجمعيت سوته، فرم و حيدركلا است.

بر اساس مصوبه شوراي ترافيك استان مازندران و اعلام و بهبهاني وزير راه و ترابري در بازديد سال گذشته‌اش از اين كمربندي قرار بود اين تقاطع با احداث پل روگذر به‌صورت تقاطع غيرهم سطح اجرايي شود اما انگار هيچ كس دل سوخته‌اي براي جان و مال مردم منطقه و چه بسا مسافران ندارد و اين پروژه نيز همچون بسياري از طرح‌هاي ديگر در شهرستان فريدونكنار فعاليتي روي آن انجام نمي‌شود.

حساسيت موضوع از آنجايي بسيار بالاست كه محور فريدونكنار به آمل نزديك‌ترين راه مواصلاتي مركزيت شمال كشور به پايتخت است و با راه‌اندازي و شروع به كار بارگيري و تخليه كالا در بندر شهرستان فريدونكنار اين مهم دو چندان شده است ولي كجاست چشماني كه ببيند و دلي كه بسوزد.

ديگر اينكه جاده فعلي به دليل در دست احداث بودن و در شرف چهار بانده شدن كه از مصوبات سفر رياست جمهوري به استان مازندران است فاقد هر گونه شانه‌اي است و مستقيماً به اين تقاطع گمراه كننده مي‌رسد كه هيچ ختم به خير شدني در آن قابل مشاهده نيست.

ديگر آنكه مديران اسامي بزرگ و افكار كوچك خود تصميم گرفتند تا با ساخت ميدان، به قول مردم قضيه را ماست‌بندي و خود و مردم را توجيه كنند و يك چرايي بزرگ اينكه چطور ساير خبرنگاران منطقه از اين جريان چشم پوشانده‌اند.

جالب تر اينكه ميدان ساخته شده از اين تقاطع و از هر چيز طبيعي و غير طبيعي موجود در جهان هستي، عجيب و غريب‌تر است و همگان را همزمان كه به شگفتي مي‌برد اگر در حين تردد از اين نقطه باشيد چنان سر در گم اين مهندسي خواهيد شد كه خواسته يا ناخواسته راه را گم كرده و روانه تصادف خواهيد شد و فقط در آن لحظه به اين مسئله فكر خواهيد كرد كه چگونه خسارت مادي و جاني كمتري را متحمل شويد چون راه فراري در پيش رويتان نخواهيد يافت.

عجيب‌تر از همه اينكه علائم موجود بر سر اين تقاطع شايد به تعداد علائمي كه جلوي درب يك مدرسه قرار دارد هم نيست.

هر چه از اعجاب اين اثر تاريخي بگوييم كم است اما مي‌خواهيم بدانيد كه همين تقاطع به چند هموطن خسارت جدي مالي و صدمات جسماني و جاني زده و تاكنون مرگ چند نفر را رقم زده است.

البته يكي از مسئولان فريدونكنار كه چندي پيش هزينه ساخت دو پل بر روي اين كمربندي را 2ميليارد تومان عنوان كرده بود با ارسال نامه‌اي خواستار نصب تابلو و علائم با هماهنگي پليس راهور با توجه به اجرا و بهره برداري طرح هدايت ترافيك تقاطع غير همسطح خيابان ولي عصر (عج) براي اجراي اين تقاطع شده است اما انگار ماكسيما سواران خوش تيپ نمي‌خواهند روستائياني را ببينند كه همزمان كه با ميني‌بوس از روستا به شهر و بالعكس تردد مي‌كنند، مرغوب‌ترين برنج كشورمان ايران را مي‌كارند و برداشت مي‌كنند.

نكته جالب توجه ديگر در ساخت اين ميدان كه داراي نام و مشخصه خاصي نيست اين است كه مسير مستقيم محور فريدونكنار به آمل و كمربندي را با يك پيچ تند قطع مي‌كند و طراحي آن به گونه‌اي است كه در مسير ضلع غربي تنها يك خودرو قادر به دور زدن از آن ست و وقتي به ضلع شرقي مي‌رسد چنان پهن مي‌شود كه سه خودرو قادر به حركت در كنار هم خواهند بود كه وقتي به ورودي خيابان‌هاي ولي عصر و يا پمپ بنزين دو منظوره شهرستان و محور اصلي فريدونكنار به آمل مي‌رسيم فقط و فقط امكان هدايت يك خودرو در محورها خواهد بود.

البته بد نيست بدانيد كه بر روي اين تقاطع و حتي در شعاع يك كيلومتري آنها هم هيچ گونه گذرگاه عابر پياده و خط كشي وجود ندارد.

شايد نكته‌اي كه نتوان به دليل حساسيت و عجيب بودنش به سادگي در اين گزارش از كنارش گذشت، نبود هيچ‌گونه شانه راه در جاده‌هاي منتهي به ميدان فوق‌الذكر است.

بي توجهي مديران دستگاه‌هاي اجرايي و مرتبط با امور اين پروژه عمراني به حدي بالاست كه حتي يك نيروي پليس هم زحمت حضور در تقاطع عجيب و خطرناك خيابان ولي عصر (عج) شهرستان فريدونكنار را به خود نمي‌دهد.

روستائيان و شهرنشينان فريدونكناري هم كه براي دفعات مكرر به منظور اعتراض و رفع اين معضل روانه ادارات مختلف شوند از اقدامات نكرده مديران شهرستان به ستوه آمده‌اند.

اميدواريم مسئولان از خواب بيدار شوند و خواسته‌هاي دولت خدمتگزار را به بار نشانند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.